Săptămâna verde vine cu provocari de organizare mai ales de conțiut sau resurse.

Pentru județul Brașov am adunat câteva resurse disponibile pe care le-am pus într-un document. Saptamana Verde Brașov

Saptamana Verde Brasov
recomandari si resurse

Teme precum protejarea naturii pot fi simplu abordate. Am gândit un scenariu pentru 5 zile, așa ca o călătorie ghidată.

Ziua 1. Ce protejăm noi? Teme abordate: ce protejăm noi în fiecare zi și dacă natura este protejată. De asemenea elevii pot să se gândească de ce ar proteja natura.

Ziua 2: De ce protejăm natura? Legăturile dintre speciile de animale și plante. Refacerea acestor legături.

Ziua 3: Este natura protejată în Brașov sau localitatea nostră?

Unde ați fost în natură? Ce specii de animale vă plac? Ați auzit de animale protejate? Cunoșteti vreuna? Dar din România? Cum vă simțiți când mergeți în natură? La ce trebuie să avem grijă? Cum ne comportăm?

Eventual ieșire în cea mai apropiată zonă naturală, cu obsevarea de parți din natură. Elevii pot să adune 5 elemente naturale să le aseze într-un colaj (le trebuie să aibă la ei o mapă, sau o pungă să le culeagă).

La final se povestește despre faptul că Braşovul​, județ ​situat în centrul României, te captivează cu diversitatea locurilor, peisajelor şi valorilor naturale. Aici poţi vizita păduri seculare de stejari, la Racoş sau în Podişul Hârtibaciului, poţi admira Delta din Carpaţi de la Dumbrăviţa, unde poposesc peste 20.000 de păsări şi poţi face o plimbare prin frumoasele chei de la Dopca sau din Prăpăstiile Zărneştiului.

Munţii sunt prezenţi şi ei la tot pasul, iar pentru o drumeţie poţi alege din nu mai puţin de şapte masive spectaculoase: Bucegi, Piatra Craiului, Ciucaş, Perşani, Făgăraş, Piatra Mare sau Postăvaru

Vizionare Albumul „Natura Braşovului„ poate fi descarcat gratuit de aici. În album gășiți informații despre valorile naturale și cum pot fi acestea vizitate. De asemenea recomandăm să se vizualizeze filmul de prezentare al ariilor naturale protejate din județul Brașov https://www.youtube.com/watch?v=KypKihSK5iU&t=10s

Ziua 4: Vizită în aria protejată de lângă școala noastră

Se recomandă să se realizeze o drumeție de maxim 2 ore – de la 10-12 în aria protejată Tâmpa (pentru cei care sunt în localitatea Brașov).Mai multe despre aria protejata muntele Tâmpa. Pe sub Tâmpa sunt si panourile de pe traseele/potecile tematice plus jocuri de descoperire a naturii. Eventual 5 minute de liniște și ascultă un copac.

În clasă povestesc despre reguli de comportament în natură, de ce protejăm natura, ce specii trăiesc în zona noastră.

Ziua 5 Ce putem face noi pentru natură

Copiii vizionează filmulețe scurte despre implicarea personală a tinerilor pentru refacerea echilibrului în natură – Greta Thunberg, plantări, igienizări, campanii școlare. Apoi, prin întrebări, se face o listă cu amenințările/problemele care au dus la acțiunile tinerilor.

Elevii sunt împărțiți în echipe și vor lucra la un proiect în care ei trebuie să răspundă la următoarele întrebări:

  • Care este partea din natură pe care vor să o protejeze?
  • Ce o amenință? De ce trebuie să fie protejată?
  • Cum poate fi ea protejată? Ce pot face ei?
  • Pot învăța ceva de la natură?
  • Ce promisiune fac astfel încât să învețe mai mult de la natură?

Fiecare echipă îți prezintă proiectul în fața clasei.

Ce iubesc din natură – Moment de autoreflecție.

Fiecare copil scrie într-o formă artistică sau mai simplă care sunt elementele care îi plac sau cu care are o legătură din natură.Copiii sunt încurajați să se refere la natura din apropierea comunității lor sau chiar de pe alte continente, pentru a face exercițiul personal și veridic. În funcție de timp, copiii pot împărtăși în grup.

Acestea sunt doar niște recomandări.

Mai multe despre natura protejată a județului Brașov  în albumul NATURA BRAȘOVULUI.